Η FESPA αποκαλύπτει τα σημαντικότερα αποτελέσματα της έρευνάς της Print Census 2018, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την InfoTrends.

1405 επαγγελματίες συμμετείχαν στην έρευνα, σημειώνοντας αύξηση κατά 12% σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα Print Census που δημοσιεύτηκε τον Μάιο του 2015. Οι συμμετέχοντες προέρχονται από 102 χώρες, δίνοντας στην έρευνα μια σημαντικά ευρύτερη γεωγραφική εμβέλεια σε σχέση με αυτήν του 2015 (+59%), με τα δεδομένα να συλλέγονται κατά τη διάρκεια του 2017 σε εκδηλώσεις της FESPA και από τα Σωματεία – Μέλη της από την Ευρώπη, την Ευρασία, το Μεξικό, τη Βραζιλία, την Ταϊλάνδη και την Νότια Αφρική.

Η τελευταία έρευνα Print Census συγκέντρωσε δεδομένα από ένα ευρύ φάσμα επιχειρήσεων εκτύπωσης που επικεντρώνουν τις δραστηριότητές τους στους τομείς: ψηφιακή εκτύπωση (17%), μεταξοτυπία (15%), σήμανση & προβολή (10%), υφάσματα και απευθείας εκτύπωση σε υφάσματα (10%), εμπορικές εκτυπώσεις και φωτοαναπαραγωγές (13%), γραφικές τέχνες και δημιουργικό (11%) και συσκευασία (4%). *

Βασικά ευρήματα Print Census 2018

Αναλύοντας τα δεδομένα, οι βασικές τάσεις που αποκαλύφθηκαν στην έρευνα του 2015 παραμένουν το ίδιο ισχυρές και για το 2018, και σε πολλές περιπτώσεις είναι ακόμα πιο διαδεδομένες, τροφοδοτούμενες από τη συνεχιζόμενη οικονομική ανάκαμψη και την θετική επίδραση της τεχνολογίας στην στήριξη της μαζικής προσαρμογής:

1.Αισιοδοξία

 Η αισιοδοξία στις απαντήσεις του 2015 ενισχύεται το 2018. Το 83% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι είναι αισιόδοξοι για το μέλλον της επιχείρησής τους (2015: 80%). Αυτό είναι βάσιμο, καθώς οι επιχειρήσεις ψηφιακής εκτύπωσης μεγάλου μεγέθους συνεχίζουν να αναπτύσσονται και οι ερωτηθέντες αναφέρουν ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 4,2% από το 2007. Σήμερα, η ψηφιακή παραγωγή αντιπροσωπεύει το 44% των συνολικών εσόδων και προβλέπεται να φτάσει στο 53% του κύκλου εργασιών εντός 2 ετών.

2.Απαιτήσεις πελατών

 Ο συνεχής επαναπροσδιορισμός της εκτύπωσης ως κλάδος εξυπηρέτησης πελατών είναι ακόμη πιο έντονος σήμερα από ό, τι πριν από τρία χρόνια, καθώς οι επιχειρήσεις πληρούν τη συνεχιζόμενη τάση για μαζική προσαρμογή. Στην παρούσα έρευνα το 72% αναφέρει την αυξανόμενη ζήτηση για γρήγορες παραγωγές, το 61% βλέπει αυξανόμενη απαίτηση για μικρές παραγωγές και το 59% παρατηρεί αυξανόμενες προσδοκίες για άμεση παράδοση.

3.Ανάπτυξη μείγματος προϊόντων μεγάλου μεγέθους

 Τα banner κυριαρχούν στο σημερινό τοπίο των εφαρμογών σήμανσης και προβολής. Το 68% παράγει τακτικά αυτά τα προϊόντα και οι μισοί από τους ερωτηθέντες βλέπουν συνεχείς δυνατότητες ανάπτυξης. Οι σημάνσεις και οι διαφημιστικές πινακίδες διατηρούν τη θέση που είχαν το 2015 μεταξύ των κορυφαίων εφαρμογών που παράγουν οι ερωτηθέντες.

Οι εφαρμογές POS / POP γίνονται πιο ελκυστικές, με το 59% των επιχειρήσεων να παρουσιάζουν ανάπτυξη σε αυτόν τον τομέα. Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις παράγουν επίσης περισσότερες αυτοκόλλητες εφαρμογές, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκόλλητων μεμβρανών, των γραφικών για οχήματα και των αυτοκόλλητων τοίχου, καθώς επωφελούνται από τις συνεχείς εξελίξεις των ψηφιακά εκτυπώσιμων αυτοκόλλητων μέσων.

Η συνεχής ανάπτυξη των εφαρμογών έντυπης διακόσμησης είναι εμφανής, με το 74% των ερωτηθέντων να θεωρούν σήμερα την διακόσμηση με ταπετσαρίες τοίχου και την εσωτερική διακόσμηση ως πεδίο ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις τους.

4. Επένδυση σε ψηφιακή τεχνολογία

Οι επιχειρήσεις εκτυπώσεων συνεχίζουν να ανταποκρίνονται στη συνεχή ζήτηση των πελατών για γρήγορες και μικρές παραγωγές, αλλά και μικρούς χρόνους παράδοσης με στρατηγικές επενδύσεις σε ψηφιακή τεχνολογία.

Στο πλαίσιο της αύξησης του όγκου πωλήσεων, η αύξηση της παραγωγικής ικανότητας αποτελεί πλέον βασική επενδυτική προτεραιότητα. Το 54% των ερωτηθέντων το αναφέρουν ως το κύριο κίνητρο για δαπάνες κεφαλαίου (2015: 34%). Η μείωση του κόστους αποτελεί παράγοντα για το 53%, ενώ η διαφοροποίηση σε νέες αγορές και προσφορές προϊόντων παραμένει στο επίκεντρο των επενδύσεων για το 53% των ερωτηθέντων.

Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης αυξανόμενη επενδυτική εστίαση στους τομείς που επηρεάζουν την ικανοποίηση των πελατών και την συνέπεια. Το 34% σχεδιάζει να επενδύσει σε ποιοτικούς ελέγχους, το 28% στο web-to-print και το 27%  σε διαχείριση περιεχομένου και διαχείριση χρώματος βασισμένη σε cloud, υποστηριζόμενες από δαπάνες κατάρτισης.

Τα καθιερωμένα πρότυπα εξέλιξης της τεχνολογίας συνεχίζονται το 2018, με τα έσοδα από τις τεχνολογίες UV, latex, direct και dye sublimation να αυξάνονται, σε αντίθεση με τη μείωση της χρήσης των τεχνολογιών εκτύπωσης με μελάνια διαλύτη, υδατικά και της αναλογικής εκτύπωσης. Το 27% των ερωτηθέντων στην έρευνα του 2018, στον τομέα της σήμανσης και προβολής, σχεδιάζει να αγοράσει έναν εκτυπωτή inkjet (επίπεδο ή υβριδικό), με ένα 18% επιπλέον να σχεδιάζει επενδύσεις σε  τεχνολογίες UV roll-to-roll ή latex.

Η παραγωγικότητα είναι ο κυρίαρχος στόχος των αγορών, με το 63% να αναφέρει την μεγαλύτερη ταχύτητα ως βασικό κριτήριο για την αγορά του νέου εκτυπωτή. Το μέσο επίπεδο επένδυσης για τον κλάδο σήμανσης και προβολής είναι κατά 43% υψηλότερο από το 2015, στα 144600 ευρώ.

5.Υφάσματα

Η έρευνα Print Census 2018 αναπτύχθηκε με στόχο να μας δώσει μια πιο λεπτομερή εικόνα του αναπτυσσόμενου κλάδου των υφασμάτων. Στους ερωτηθέντες συμπεριλαμβάνονται επιχειρήσεις μεταξοτυπίας που εστιάζουν στις υφασμάτινες εφαρμογές, αποκλειστικοί παραγωγοί υφασμάτων και επιχειρήσεις άμεσης εκτύπωσης σε ύφασμα.

Τα προϊόντα ένδυσης κυριαρχούν σε όλες τις επιχειρήσεις textile, με εφαρμογές όπως τα αθλητικά ενδύματα, τα υφάσματα για ένδυση και τη γρήγορη μόδα να βρίσκονται στην κορυφή

Η υιοθέτηση της ψηφιακής στον τομέα των υφασμάτων γίνεται με πιο αργούς ρυθμούς σε σχέση με τους άλλους τομείς. Σε όλους τους τομείς που σχετίζονται με την υφαντουργία, η παραγωγή εξακολουθεί να κυριαρχείται από αναλογικές διαδικασίες. Ωστόσο, όσον αφορά τους επαγγελματίες εκτυπωτές που έχουν επικεντρωθεί στο ύφασμα, το 56% έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις σε ψηφιακή τεχνολογία και το 19% σχεδιάζει να το πράξει τα επόμενα δύο χρόνια, επιδιώκοντας να αποκομίσει τα οφέλη του μειωμένου χρόνου παραμονής στην αγορά, της προσαρμογής, της δημιουργίας πρωτοτύπων και του θετικού αντίκτυπου στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα μειώνοντας την κατανάλωση νερού και ενέργειας.

Η ταχύτητα παραγωγής αποτελεί επενδυτική προτεραιότητα για το 69% των ερωτηθέντων από τον κλάδο υφαντουργίας και το 55% επιθυμεί την δυνατότητα εκτύπωσης απευθείας σε υλικά που δεν έχουν υποστεί κατεργασία. Αυτές οι επενδύσεις υποκινούνται από τη ζήτηση των ιδιοκτητών σήματος για γρήγορη παραγωγή που προσφέρει βελτιώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, όπως η μείωση των αποβλήτων, βελτιστοποιεί την ανταπόκριση στην εποχιακή ζήτηση και επιτρέπει την παράδοση σε τοπική κλίμακα.

Οι μεταξοτύπες και οι εκτυπωτές υφασμάτων αναμένουν ότι η ψηφιακή εκτύπωση θα συμβάλει στην αύξηση των εσόδων στην εκτύπωση υφασμάτων κατά 12% για τα επόμενα δύο έτη.

6.Περιβαλλοντικές απαιτήσεις

Το σύνολο των ερωτήσεων της έρευνας του 2018 επεκτάθηκε με στόχο να αποκομίσει επίκαιρες γνώσεις σχετικά με τη σημασία της περιβαλλοντικά βιώσιμης παραγωγής.

Οι απαντήσεις δείχνουν ότι οι περιβαλλοντικές επενδύσεις επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τις προσδοκίες των πελατών όσον αφορά την βιώσιμη παραγωγή και τα υλικά. Το 76% αναφέρει ότι οι απαιτήσεις των πελατών για περιβαλλοντικά υπεύθυνα προϊόντα διαμορφώνουν την επιχειρησιακή στρατηγική, με περισσότερους από έναν στους πέντε να δηλώνει ότι αυτό αποτελεί σημαντική επιρροή.

Το 32% των ερωτηθέντων ανταποκρίθηκαν στις απαιτήσεις αυτές με τη χρήση ενεργειακά αποδοτικού ή περιβαλλοντικά πιστοποιημένου εξοπλισμού προκειμένου να ικανοποιήσουν τους πελάτες. Άλλες απαντήσεις περιλαμβάνουν την κατάρτιση σε θέματα βιωσιμότητας, τη χρήση μελανιών άνευ πτητικών οργανικών ενώσεων και ανακυκλώσιμων υλικών, και την χρήση προγραμμάτων ανακύκλωσης για τα προϊόντα που βρίσκονται στο τέλος του κύκλου ζωής τους.

Το 72% των παρόχων υπηρεσιών εκτύπωσης είχε τη δυνατότητα να επενδύσει σε βιωσιμότητα χωρίς να αυξήσει τις τιμές του, διατηρώντας την ανταγωνιστικότητα.

Ο Sean Holt, εκτελεστικός διευθυντής της FESPA, σχολιάζει: «Εξετάζοντας τα ευρήματα της έρευνας Print Census 2018, χαιρόμαστε που βλέπουμε ξανά ότι μια τόσο ισχυρή παγκόσμια κοινότητα επιχειρήσεων εκτύπωσης απολαμβάνει σταθερή ανάπτυξη και ανταποκρίνεται επεκτείνοντας την παραγωγική της ικανότητα και διαφοροποιώντας την θέση της με νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Τα ευρήματα δείχνουν συνεχή δέσμευση μεταξύ των επαγγελματιών εκτύπωσης για την κατανόηση και την ικανοποίηση των εξελισσόμενων προσδοκιών των πελατών. Οι επιχειρήσεις ακολουθούν στρατηγικές ανάπτυξης προσανατολισμένες προς τον πελάτη, υποστηριζόμενες από προγραμματισμένες επενδύσεις σε τεχνολογία και κατάρτιση».

Ο Holt καταλήγει: «Η έρευνα Print Census της FESPA είναι ιδιαίτερα σημαντική ως κομμάτι γνώσης της αγοράς καθώς αντικατοπτρίζει την εμπορική πραγματικότητα για περίπου 1400 επιχειρήσεις εκτύπωσης. Πιστεύουμε ότι αυτή η βασική εικόνα, συμπληρωμένη και από άλλες ερευνητικές πρωτοβουλίες της FESPA για βασικές ευκαιρίες ανάπτυξης, μπορεί να προσφέρει χειροπιαστά οφέλη στα μέλη μας βοηθώντας τους να λάβουν καλά ενημερωμένες αποφάσεις για να υποστηρίξουν τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξή τους».

«Για περισσότερο από μια δεκαετία, η FESPA έχει εδραιώσει τη θέση της ως ηγέτης της βιομηχανίας με συνεχείς επενδύσεις στην έρευνα», σχολιάζει ο Ron Gilboa, Διευθυντής Ομάδας Παραγωγής Τεχνολογίας της Keypoint Intelligence (στην οποία ανήκει η InfoTrends). «Τα ευρήματα της έρευνας Print Census 2018 θα υποστηρίξουν τα μέλη της FESPA καθώς σχεδιάζουν τη μελλοντική επιχειρηματική στρατηγική τους, καθοδηγώντας επίσης την παγκόσμια κοινότητα ειδικών εφαρμογών στους βασικούς τομείς ανάπτυξης της βιομηχανίας και ενισχύοντας τον ρόλο της FESPA ως πηγή έγκαιρης πληροφόρησης για τους φορείς καινοτομίας παγκοσμίως».

Η πλήρης έκθεση της έρευνας Print Census 2018 διατίθεται δωρεάν στα μέλη των εθνικών σωματείων της FESPA ή στα μέλη της FESPA Direct. Το κόστος της έκθεσης για μη μέλη ανέρχεται στα 2.000 ευρώ.